FAVORITO || 4

Untitled design

Cześć! Dzisiaj mam da Was kolejną partię ciekawych linków z sieci.

Zacznę od niesamowicie inspirującego wywiadu z mieszkanką Saskiej Kępy. Dla tych, co nie znają: Saska to takie małe miasteczko w dużym mieście. Nadwiślańska część Warszawy (od praskiej strony miasta) z urokliwymi domkami, mnóstwem zieleni i cudownymi ludźmi! Ten wywiad to potwierdza :)

Bardzo mądry wywiad Andrzeja Tucholskiego z dr Ewą Jarczewską-Gerc, która zajmuje się m.in. psychologią motywacji. Dużo ciekawych, przydatnych informacji z dziedziny psychologii. Polecam.

Sońka Ignacego Karpowicza. Książka, którą chciałam przeczytać już jakiś czas temu, ale zabrałam się za nią dopiero teraz. Część z Was może wie, że Sońka była w finale tegorocznej literackiej Nagrody Nike (wygrała pani Tokarczuk i jej Księgi Jakubowe). Moja opinia: szczerze mówiąc, to nie wiem, jak mam mówić o tej książce. Wstrząsnęła mną trochę. Jest napisana absolutnie pięknym językiem. Niekiedy opisy bardzo… obrzydliwych momentów napisane są bardzo naturalistycznie, co według mnie jest atutem (mimo, że czasem musiałam zamknąć książkę i odpocząć od tego). Zdecydowanie jest to jedna z najlepszych książek, jakie dane mi było przeczytać, ale na obszerniejszą opinię trzeba trochę poczekać. Tak samo miałam z Morfiną Twardocha. „Wrażenia” po tej książce trzeba sobie na spokojnie ułożyć w głowie. Niemniej jednak zachęcam.

Pozostajemy w temacie literatury. weBook. Bardzo interesujący, stosunkowo nowy kanał na youtubie, prowadzony przez Annę Dziewit-Meller. Fajny pomysł, ładne wnętrze. Czasami mam mieszane uczucia, czy program podoba mi się w 100%, ale to pewnie przez jakieś moje zboczenie zawodowe (pracuje w branży księgarskiej, obserwowanie z bliska/od kulis tego typu produkcji to dla mnie chleb powszedni). Dobór gości na 5+!

Na koniec obecny numer jeden mojej playlisty. Organek w ramach tegorocznego Męskiego Grania (uwielbiam! <3) śpiewa Zaopiekuj się mną… Piękne.

To tyle na dzisiaj. A Wy? Co ostatnio Wam się spodobało?

Poprzednie FAVORITO (faworki, jak roboczo nazywam tę serię <3) znajdziecie tutaj.

Skomentuj

