Jak stworzyć listę planów na następny rok?

We wpisie z 31 grudnia (o takim samym tytule :) napisałam, że nie potrafię spisać planów na kolejny rok. Zaraz po tym odłożyłam komputer, sięgnęłam po mój zabójczo prosty, piękny i czerwony kalendarz na 2015 rok (CUDO!), otworzyłam na końcu i zaczęłam pisać.

Listę nazwałam PLANY, MARZENIA, ŻYCZENIA NA 2015. Kolejność przypadkowa. Dlaczego? To proste, jak drut. Mam plany, marzenia i życzenia. Marzeniem jest mecz w Londynie, a planem kurs z dziedziny, która mnie interesuje. Życzenia są bardziej personalne, związane z uczuciami etc. Taki „system” jest dla mnie wygodny, lubię nazywać rzeczy po imieniu :) Poza tym, nie ogranicza mnie.

Co jest najważniejsze, przy tworzeniu własnej listy? GŁOWA. Zabrzmiało zabawnie, ale serio tak jest. Ludzie zazwyczaj robią wszystko na wariata, podobnie jest z takimi listami. A później chodzą podłamani, bo nadal nie umieją chińskiego, a buty do biegania stoją na wycieraczce, zamiast hasać po lesie (na nogach, nie same ;).

Najważniejsze jest, żeby się najpierw zastanowić, czego się tak naprawdę potrzebuje i chce. Trzeba też wziąć pod uwagę swoje możliwości. Jeśli masz na liście wycieczkę do Australii, a średnio u Ciebie z kasą, to zaraz po tym punkcie, a najlepiej przed, zapisz: nauczę się oszczędzać/będę odkładać 100zł na wyjazd itp. Pieniądze na podróże znaleźć bardzo łatwo, nawet przy niskich zarobkach. Kwestia priorytetów. Ja potrafię przyznać, że nadal nie byłam w wymarzonym Londynie, bo marnotrawiłam kasę na kolejną kawę na mieście. Ty też musisz do tego dojść – określić powód niepowodzeń i wszystko zmienić.

Myślenie jest kluczem do sukcesu ;) Noworoczne  postanowienia tylko wtedy mają sens. Proste, ale duża część z nas, cały czas o tym zapomina.

Jak Wam idzie realizowanie noworocznej listy? :) // fot. unsplash

Skomentuj

