PROJEKT DOROSŁOŚĆ: Wolontariat.

PROJEKT DOROSŁOŚĆ to cykl o wchodzeniu w… dorosłość ;) Będzie śmiesznie, zabawnie, tragicznie, czasem pewnie też trudno, ale dam radę. Bo kto, jak nie ja? Po prostu – perypetie dziewiętnastolatki, która bardzo chce się usamodzielnić.

Wolontariat już z samej definicji jest czymś fajnym. Pomagamy innym, więc dopisujemy sobie dobry uczynek :) Jednak nie jest to jedyny profit dla wolontariusza! Taka forma aktywności potrafi świetnie wpłynąć na nasze CV i całą karierę.

Udzielanie się non-profit wygląda dobrze w oczach przyszłego pracodawcy. Przyszły szef widzi zaangażowanie, chęć samorozwoju i to, że interesujemy się czymś innym, niż tylko siedzeniem na tyłku. Plus już na starcie.

Istnieje wiele form wolontariatu – można chodzić do schroniska, szpitala, czy zająć się taką aktywnością, dzięki której zdobędziemy doświadczenie, które kiedyś zaprocentuje. Sama miałam styczność z kilkoma rodzajami wolontariatu. Jednym z nich był międzynarodowy event z zakresu kultury i sztuki. Świetne doświadczenie, które szerzej opisałam tutaj. Nie ukrywam, że jest to branża, z którą wiążą się moje przyszłe plany. Zobaczyłam, jak ten biznes wygląda z drugiej strony. Trochę się nauczyłam i uświadomiłam sobie, jak wielką machiną jest zorganizowanie takiego wydarzenia. Raczej nie miałabym takiej okazji, gdyby nie wolontariat.

Wiem, że jeśli chciałabym tak pracować, to ten punkt mojego CV nie umknąłby pracodawcy. Natomiast, jeśli chciałabym zostać freelancerką, to byłoby mi łatwiej.

Wolontariat z pewnością może zaprocentować w przyszłości. Zachęcam do udzielania się. Najlepiej poszukać czegoś w branży, którą chcielibyśmy się zajmować na poważnie. Nic się nie traci, a zyskuje bardzo dużo. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę najprostsze hasło ‚wolontariat Warszawa’ i na pewno wyskoczy coś, co was zainteresuje.

Może ktoś z was ma podobne doświadczenia i chce się tym podzielić? :)

Skomentuj

