PROJEKT DOROSŁOŚĆ: JAK STRACIĆ PRACĘ – MINI PORADNIK.

PROJEKT DOROSŁOŚĆ to cykl o wchodzeniu w… dorosłość ;) Będzie śmiesznie, zabawnie, tragicznie, czasem pewnie też trudno, ale dam radę. Bo kto, jak nie ja? Po prostu – perypetie dziewiętnastolatki, która bardzo chce się usamodzielnić.

Ostatnio pisałam, że mam pracę, ale niekoniecznie ją lubię. No cóż, już jej nie mam. A nawet zaczęłam ją lubić (sernik jogurtowy z żurawiną zrobił swoje). Każdy normalny człowiek pewnie by rozpaczał, że hajs przestanie się zgadzać, a ja po prostu się z tym pogodziłam.

Z tej okazji przygotowałam mały poradnik, jak pozbyć się niechcianej pracy w 3 krokach.

1. Złam dress code. Zasady zasadami, wszystko rozumiem, ale… Czy naprawdę komukolwiek przeszkadza baristka, a dokładniej jej bluzka w biało-czarne paski? Hę? Jak dla mnie to nie wpływa na jakość kawy. Moja ówczesna szefowa miała na ten temat inne zdanie.

2. Sprzątaj. Sprzątanie w gastronomii to grzech. Jeśli chcecie zachować posadę – nie róbcie tego pod żadnym pozorem. Klienci lubią, jak jest syf. Przecież za kilka dni przyjdzie sprzątaczka… Co z tego, że do tego czasu zakurzyłoby się jeszcze parę razy? Szefowa też lubi syf. A poza tym, to marnujesz środki czystości…

3. Miej własne zdanie. To również zakazany owoc. I oznaka braku pokory. Bo jak możesz się odzywać, przecież płacą Ci takie grube miliony!?

BONUS: Chcesz wiedzieć dlaczego tak naprawdę Cię zwolnili? Zapytaj o to podczas ostatniej rozmowy z ukochanym pracodawcą. Potem odpieraj zarzuty, które raczej nie zostaną niczym poparte (profesjonalne podejście pracodawcy to skarb, doceń to). Usłyszysz bolesną (chlip, chlip) prawdę, że za dużo dyskutujesz i może dlatego Cię zwalniają.

No to co? Do dzieła!

A mówiąc już całkiem serio… Przeżyłam pierwsze zwolnienie w życiu. I wierzcie mi, naprawdę jest mi z tego powodu do śmiechu! :)

Skomentuj

