TARTA CZEKOLADOWA Z TRUSKAWKAMI.

poczatek

Czy jest tu ktoś, kto nie lubi czekolady i truskawek? Stawiam, że nie ma (bo jak można nie lubić!?). Dlatego z dobroci serca mego przygotowałam dla Was przepis na obłędnie pyszną tartę czekoladową z truskawkami.

CZEGO POTRZEBUJEMY?

– 200g herbatników pełnoziarnistych,

– 5 łyżek roztopionego masła,

– 2-3 łyżki cukru,

– 350-370 g śmietany 36%,

– 150 g czekolady gorzkiej,

– 150 g czekolady mlecznej,

– 2 jajka,

– łyżka cukru waniliowego,

– szczypta soli,

– ok. 400 g truskawek.

PRZYGOTOWANIE:

1. Kruszymy herbatniki, które blendujemy razem z 5 łyżkami roztopionego wcześniej masła i z łyżką cukru. Powstała masa ma mieć konsystencję mokrego piasku – wyklejamy formę do tarty i pieczemy ok. 10 minut, w temperaturze 180 stopni.

2. Przygotowujemy rondelek, w którym ma się znaleźć: 300ml śmietany 36%, 1-2 łyżki cukru, cukier waniliowy – mieszamy i doprowadzamy do wrzenia.

3. Wrzącą śmietankę z cukrem zestawiamy z ognia i dodajemy po 100 g czekolady mlecznej i gorzkiej. Mieszamy, aż powstanie jednolita masa.

4. Dwa całe jajka ubijamy ze szczyptą soli, aż masa stanie się puszysta. Dodajemy do czekoladowej masy (stale mieszając). Powstałą masę wylewamy na upieczony wcześniej spód.

Według pierwotnego przepisu, ponownie wkładamy do piekarnika na ok. 25 minut. Ja wstawiłam na… ok. 40′, co w ogóle nie zepsuło efektu końcowego (no może trochę ‚przepiekłam’ spód) – wydaje mi się, że wszystko zależy od waszych preferencji odnośnie konsystencji czekoladowej masy – moja wyszła, jak w brownie. Upieczoną tartę odstawiamy do ostygnięcia.

5. Pozostałą śmietankę, czyli ok. 50-70 ml, ustawiamy nad garnkiem z parującą wodą. Dodajemy resztę czekolady, aż do rozpuszczenia i powstania jednolitej masy. Tak naprawdę w tym punkcie wszystko robimy na oko – ma wyjść polewa, więc wszystko znowu zależy od waszych preferencji. Jednak im gęstsza, tym lepsza. Czekoladowa polewa ląduje na naszej czekoladowej tarcie.

6. Układamy truskawki – polecam ‚szpikulcem’ (no wiecie o co chodzi :D) do góry. Dobrze, jeśli tarta wyląduje na jakiś czas w lodówce (u mnie było to ok. godzinki).

7. Smacznego :)

Mam jeszcze kilka uwag odnośnie tego przepisu:

– Jak wiadomo – czekolada to dosyć słodki produkt, więc myślę, że można zrezygnować z cukru, który dodajemy do herbatników (patrz pkt. 1.). Ja zmodyfikowałam ilość cukru, ale nic w przyrodzie nie ginie… Dodałam więcej czekolady :)

– Dodałam też odrobinę więcej śmietanki, ponieważ robiłam to wszystko na czuja, tudzież na oko.

Wychodzi z tego przepyszna tarta czekoladowa z czekoladą i truskawkami :) Jestem zachwycona efektem końcowym i uważam, że to najlepszy wypiek, jaki kiedykolwiek zrobiłam.  Zamierzam też trochę poeksperymentować i zrobić np. z białą czekoladą i borówkami.

Wiem, że przepis dosyć kaloryczny, ale wszystko jest dla ludzi. Szczególnie takie pyszności :) Polecam i życzę smacznego!

koniec

Oryginalny przepis znajdziecie tutaj. Zdjęcia należą do mnie.

Skomentuj

