KORZYSTANIE Z SZANS.

nyc

pinterest.com via flickr.com (Joep Roosen)

Kilka tygodni temu uczestniczyłam w wykładzie Jurka Owsiaka. Postać wielka, którą kojarzy chyba każdy Polak. Spotkanie trwało około 1,5 godziny i było wypełnione bardzo mądrymi słowami. Kumpel Jurek, jak go od tamtego dnia nazywam, powiedział jedną rzecz, która do teraz siedzi mi w głowie i przypomina o sobie niemalże codziennie. Kumpel Jurek powiedział, że w życiu trzeba wykorzystywać każdą szansę.

Temat rozwoju etc. jest mi bliski od dłuższego czasu, ale w zasadzie nigdy nie skupiałam się na wykorzystywaniu szans i okazji, na które tak naprawdę natykamy się dużo częściej niż myślimy. Jeszcze mniej absorbowały mnie korzyści z tego idące. Z perspektywy czasu wiem, że sporo na  tym traciłam.

Od kilku tygodni, czyli od dnia wykładu, zwracam uwagę na wszystko wokół. Akurat teraz jestem w takim momencie życia, w którym szukam pracy czy innej formy aktywności. Jeszcze rok temu w pewnym sensie olewałam część rozmów kwalifikacyjnych i z byle powodu zdarzało mi się je odwoływać. Teraz nad każdą zastanawiam się kilkanaście razy i analizuję wszystkie za i przeciw. Skupiam się na tych za i próbuję przewidzieć przyszłość, myśląc o tym, co może mi dana praca, wolontariat czy cokolwiek innego dać.

Zrozumiałam, że każde zajęcie ma swoje plusy. Zrozumiałam też, że wykorzystanie okazji, jaką jest dana praca może mi jakoś pomóc. To tylko ode mnie zależy, jak wykorzystam i co zrobię z doświadczeniem, które w tym czasie zebrałam.

Masz okazję na zagraniczne stypendium? Jedź! Studia w innym mieście? Czemu nie! Wolontariat? Świetnie wygląda w CV – bierz, bez zastanowienia! Ciekawa praca, ale za małą kasę? W przyszłości zbierzesz tego plony. I zakręć się trochę w odpowiednim towarzystwie, poznawaj ludzi, zbieraj kontakty. To nie jest trudne. I to są właśnie Twoje szanse.

Wszystko zależy tylko od nas. Trzeba umiejętnie i mądrze korzystać z każdej szansy w naszym życiu. Wykorzystywanie ich daje wielkie możliwości. Dlatego od teraz staram się czerpać z nich, jak najwięcej. A Ty?

One thought on “KORZYSTANIE Z SZANS.

Skomentuj

